Pages

Friday, June 29, 2012

Awi Rafael dan Tatoo.

Salam semua.

Terpanggil sebenarnya untuk menulis tentang ini setelah beberapa minggu disuap dengan berita tentang ini dari media. Bukan bias atau berpihak pada yang salah, tetapi kalau pun aku bukan dari salah seorang AwiDDicteds yang tegar, aku pasti tetap akan memohon anda semua supaya tidak menjatuhkan sebarang hukuman terhadap pemilik nama Awi Rafael atau Muhammad Nabawi Ewan bin Gunawan Rafael ini.

Petikan pengakuan Awi Rafael dalam page facebook nya:
Assalamualaikum sume, harap sahabat semua ok.. Sebenarnya awi x boleh dpt tido, atas sebab2 yg ada diantara kamu tahu. Tapi jgn risau, awi tenang dan awi redha. Sebelum awi luahkan semua yg benar kpd media esok petang, bersama ibu dan sahabat2 rapat awi, ingin awi katakan sedikit kpd team #awiDDicted krn utk korg semua..awi berani tampil ke hadapan, meng- hadapi semua dengan senyuman. Hanya utk kamu semua.

Terharu hati awi membace kata2 positif sahabat semua, kata2 nasihat..awi bersyukur diberi dariNya teman2 yg ikhlas dgn diri awi, menerima awi seadanya dan tidak menghakimi awi atas kesilapan2 yg pernah awi buat pada suatu masa tahun2 dahulu, masa muda dan masih mentah fikiran awi masa itu.

Dugaan itu akan sentiasa ada apabila seorang insan ingin coba kembali kpd jalan yg benar. Taubat awi antara awi dgn Allah, dan kemaafan pertama adalah dari Ibu, dan syukur..ibu sudah lama maafkan awi, malah percaya bahawa awi mampu mempertingkatkan diri, hati dan jiwa.

Hikmah ada disemua yg terjadi, dan semua yg terjadi dtg dariNya. Maka itu, maafkanlah insan2 yg pernah mengutuk,mencaci dan mempertikaikan semua tindakan awi. Maafkan mrk yg dengki dgn rezki awi, rezki yg dtg dari titik peluh kerja keras awi, hasil rezeki yg halal awi mencari melalui lagu2 awi. Itu namanya redha, dan biler seorang insan itu redha, inshallah akan dtg ketenangan hati yg wajib kiter rasakan. Ketenangan menghadapi masalah adalah nikmat yg diberi olehNya.. itu yg ibu awi selalu nasihat biler awi lemah, atau takut.

Doakan awi, inshallah esok awi akan dpt semangat dari doa2 korg semua, di mana jua..asalkan dtgnya dari hati ikhlas. Utk peminat2 yg x sadar apa yg telah berlaku, bersabarlah dan nantikan luahan hati awi ke media pd minggu ini.

Hikmah besar yg awi nampak dari kejadian ini juga adalah kesyukuran awi utk dpt melihat dan menilai siapa diantara korg semua yg betul2 menyokong awi, di masa awi diatas, dan dimasa awi goyah dibawah. Hanya Allah sahaja yg dpt membalas budi baik korg, dan ingat..doakan mrk yg mengatakan bende2 x baik ttg awi. Biarkan mrk, maafkan lidah mrk,inshallah. Itu yg awi sendiri minta ya kwn2..

"Hadapi Dengan Senyuman"- itu bukan hanya sekadar lagu utk awi, lagu itu sebenarnya adalah doa. Sebutir doa yg awi nyanyikan utk hati kecil awi, dan Ahmad Dhani sendiri menerima dan bangga dgn penghayatan lirik beliau,biler disampaikan oleh awi yg tidak sempurna ini.

Doakan awi, dan awi terus berharap sahabat semua ada dibelakang awi, menyokong awi dan sama2 kiter belajar dari kesilapan masing2.

Wassalam,
Syg korg semua.

Awi Rafael.
Rasionalnya, pasti kita terlintas di fikiran kenapa la Awi sampai sanggup buat tatoo kat badan sedangkan dia tahu dia beragama Islam. Tapi...bohonglah kalau kita katakan kita tidak pernah sesaat pun hanyut dengan leka fatamorgana. Mungkin cubaan lebih besar diberikan untuk insan bernama Muhammad Nabawi Ewan ini hinggakan dia sanggup membiarkan tubuhnya dilukis tatoo. Bukan ingin mengatakan kecil kesalahannya. Sungguh, kesalahan seperti itu memang langsung tidak pernah terlintas di akal ku. Tapi kawan-kawan...cubalah berada di dalam situasinya.

Jangan terlalu yakin mengatakan kita akan tetap tetap tetap berpegang teguh dengan ajaran Islam walaupun kita berada di luar negara MELAINKAN kita berada bersama rakan-rakan yang benar. Ujian dari Dia untuk setiap hamba Nya adalah berlainan. Mungkin kita tidak diduga dengan dugaan berada di luar negara dan mempunyai tatu atau meneguk air kencing Syaitan, tapi kita diduga dengan hebatnya godaan wanita dan leka dunia di Malaysia. Sedangkan ramai yang tersesat di Malaysia sendiri, itupun kita masih berani mengatakan kita ini beriman sehingga mampu menjatuhkan hukuman terhadap orang lain.

Ini mungkin harinya, menerima dugaan sehebat ini. Andai dia mampu berdiri tegak seperti dahulu selepas redanya dugaan ini, aku pasti akan ramai mata-mata yang mengagumi betapa tegarnya seorang Awi Rafael. Dan aku, jauh di sudut hati menanti hari itu.

Jadi teman, janganlah menjatuhkan hukum sendiri. Kita ini hamba sahaja. Hanya DIA yang berhak mengadili hambaNya. Jangan terlalu angkuh menilai dosa orang lain sehingga terlupa titik hitam yang bertompok di dalam hati sendiri. Biarlah DIA menjalankan kerjaNya. Tak perlu kita selaku hambaNya yang hina sibuk mewakili DIA kononnya mengatakan itu ini tentang hambaNya sendiri. Kerana jika tersilap langkah, entah siapa tahu perkara itu berbalik kepada kita sendiri.

Jaga Iman, jaga hati, jaga amalan kita. :) Semoga yang sedang membaca ini terus dilimpahi rahmatNya. Amin.

Artikel selain ini untuk isu ini:
Awi Rafael Buang Tatu Cara Perubatan Islam

Ustaz Puji Sikap Terbuka Awi Rafael & Taubat Dalam Isu Tatu

0 ::sok sek:::

 

Template by Best Web Hosting