Pages

Monday, March 04, 2013

Telah terlalu lama...

Aku pendamkan rasa itu.
Yang semakin pudar ditelan waktu.
Yang semakin hilang dihambat keliru.
Yang semakin susut dimamah buntu.

Telah terlalu lama...
Ku biarkan suara bersorak gempita di lohong sunyi.
Ku biarkan suram bertapak di tanah sepi.

Telah terlalu lama...
Bayang itu ku kejar tanpa lelah henti.
Seruan itu ku biar tanpa pandangan mengerti.

Telah terlalu lama jua...
Aku digigit rapuh dunia.
Aku ditelan matang usia.
Aku diludah pahit sengsara.

Ya, telah terlalu lama...
Ku biarkan pentas ini songsang tanpa tarian.
Ku biarkan kanvas itu putih tanpa lukisan.
Ku biarkan lagu itu tua tanpa tarian.
Ku biarkan melodi itu hampa tanpa kugiran.

Mungkin kini telah tiba masanya,
Untuk ku pergi setelah terlalu lama,
Aku biarkan segalanya derita.




fairuzniza|04032013|2245pm

0 ::sok sek:::

 

Template by Best Web Hosting