Pages

Friday, May 20, 2011

Movie Review 2: Nur Kasih The Movie

Watched the movie just now.

Perasaan lepas tengok? Puas Hati. yang amat. kenapa?

Kisah yang menceritakan tentang akhir perjalanan cinta Nur Amina dan Adam, tentang hubungan kekeluargaan, yang paling penting, tentang tuntutan Agama. Juga tentang apa yang manusia sanggup berikan dan lakukan demi cinta. Tak kisahlah cinta sesama kekasih, cinta abang pada adik, hatta cinta seorang anak murid kepada cikgu.

Ending yang diharapkan, walaupun terpusing ke sana dan ke mari, tapi aku masih dapat melihat penamat seperti yang dijangka. Cuma, setelah tamat siaran, aku rasa lelah.

Kenapa?


Dari awal cerita, start je epilog, aku dah dijamu dengan krisis. krisis after krisis berterusan sampailah ke akhir cerita. Garapan yang sempurna, cuma olahan krisis tu membuatkan aku sebagai orang yang menonton merasa penat. Rasa macam diberi tamparan demi tamparan bertubi-tubi hingga ke akhir.

Even so, Khabir Bhatia, you're simply the best. sinematografi yang cantik. Olahan yang menarik. Cuma mungkin memegang title sebagai 'Movie' memaksa kisah Nur Amina dan Adam dimampankan menjadi sarat. Berbeza dari drama yang memberi ruang dan waktu untuk penonton melepaskan lelah setelah tamat sesuatu krisis sebelum dihadapkan dengan krisis seterusnya. Dalam filem ini, penonton terpaksa menahan jantung dari berkecai secara berterusan selama 1 jam setengah.

Hafiz Hamidun, as the music director, you've done a great job. Muzik yang disajikan kepada kami sebagai penonton bersatu penuh dengan cerita sehingga menjadi pendorong air mata untuk mengalir laju!

Tahniah kepada team Nur Kasih. Anda semua berjaya membuatkan saya mengalir air mata dari awal hingga akhir cerita. Dari 5 bintang, saya berikan 5. Jika boleh lebih, saya berikan 6. Itupun jika krisis nya dikurangkan. ;p

Tiz Zaqyah, anda memang terbaik!

0 ::sok sek:::

 

Template by Best Web Hosting